21E EeuwsE vaardigheden

Bij het spelen van een Kraak ‘m leren kinderen diverse 21e eeuwse vaardigheden.

Evaluatievragen

We hebben 21e eeuwse evaluatievragen gemaakt. Ze zijn gekoppeld aan de vaardigheden uit het SLO-model en overzichtelijk ingedeeld. Enkele vragen ervan kan je stellen na 't maken van een Kraak 'm. Het is handig om van tevoren een goede keuze te maken.

 

Bekijk deze pdf en gebruik 'm naar eigen inzicht na elke Kraak 'm. 

 

De vragen zijn gemaakt in samenwerking met Educademy.

Img
OMGAAN MET ANDEREN

OMGAAN MET ANDEREN

Samenwerken, Sociale & culturele vaardigheden, Communiceren.

Je speelt een Kraak ‘m escape room met zijn tweeën of drieën (dit geldt uiteraard niet voor de Kraak 'm SOLO). Kinderen moeten dus samenwerken. Maar het voelt niet als een verplichting. Ze ervaren nl. al snel dat deze manier van werken succes oplevert.

DENKEN EN HANDELEN

Creatief denken, Kritisch denken, Probleem oplossen.

Creatief denken, Kritisch denken, Probleem oplossen. Elk spel heeft een enorme variatie aan informatie, puzzels en problemen. Leerlingen worden gedwongen er kritisch en "out of the box" naar te kijken. Ze moeten creatief denken om alles te kunnen oplossen.

JEZELF KENNEN

Zelfregulering.

Kinderen moeten leren doelen opstellen en een planning maken. Tevens is het reflecteren op het proces én het eigen handelen belangrijk. Een nabespreking is daarom waardevol en wordt ook altijd aangeraden in onze handleidingen.

Digitale geletterdheid

Digitale geletterdheid

ICT-basisvaardigheden, Informatie vaardigheden, Computational thinking, Mediawijsheid.

Er wordt gewerkt op een digitaal device (pc, laptop, tablet). Soms moet er informatie op internet worden opgezocht. Stap voor stap de oplossing voor een probleem vinden. Ook komen specifieke websites aan bod, zoals Google Maps of Google Translate.

 

 

Meer informatie over 21e eeuwse vaardigheden

Meer informatie lees je op de website van het SLO.